Le Tour - Reisverslag uit Tatranská Lomnica, Slowaakse Republiek van randyenmascha - WaarBenJij.nu Le Tour - Reisverslag uit Tatranská Lomnica, Slowaakse Republiek van randyenmascha - WaarBenJij.nu

Le Tour

Door: Randy

02 Augustus 2013 | Slowaakse Republiek, Tatranská Lomnica

Vandaag hebben we Slowakije voor een dagje achter ons gelaten en zijn we teruggegaan naar Polen. Begin van deze week is namelijk de zeventigste editie van de Tour de Pologne van start gegaan in de Italiaanse bergen. Inmiddels heeft de achtdaagse wielerronde haar weg naar Polen gevonden is de caravaan terecht gekomen in Bukovina Tatraņzka. Een klein dorpje aan de voet van het Tatragbergte.

Anders dan de naam doet vermoeden is de Tour de Pologne lang niet zo spectaculair als haar Franse broer. Hier zijn geen meerennende wielergekken die gekleed zijn in groene marsmanpakjes of extra Nederlandse politieagenten nodig in bocht zeven. Nee, de ronde van Polen is meer een aangelegenheid voor de lokale bevolking die toevalling langs de route van de etappes woont. Politieagenten zijn er wel degelijk, maar doen gerust een dutje langs kant en op de achtergond hoor je geen helicopters maar traktoren van boeren die gewoon aan het werk zijn.

Terug naar de etappe van vandaag, een ronde van ruim 38 km met daarin 2 beklimmingen werden 5 keer gereden en op 1 van die beklimmingen stonden Mas en ik de renners aan te moedigen, in de hoop dat er een Nederlander voorop zou rijden. In totaal kwamen alle renners dus 5 keer voorbij en was het tussendoor goed vertoeven met op de achtergrond het Tatragebergte en het zonnetje erbij. Uiteindelijk heeft er een Colombiaan gewonnen, maar was het met name een lekker rustig dagje waarbij er mannen zwetend op een fiets voorbij kwamen, wij ze toescheeuwden en er voor de rest het vooral genieten was van de zon en de uitzichten.

Morgen gaan we het Tatragebergte definitief achter ons laten en zullen we mooie herinneringen houden aan de gezellige tijd hier. Natuurlijk hoort de verjaardag van Mas hier zeker bij. Bratislava is onze volgende bestemming en het begin van nieuw avontuur, want zoals ze zeggen: 'De tour wacht op niemand', ook de onze niet.

Ps. Wij vinden het erg leuk dat onze verhalen met plezier worden gelezen!

• 07 Augustus 2013 - 06:54

Lotte:

Hè reizigers, ik loop gewoon een verhaal achter!!! Heb niet goed opgelet blijkbaar. Super dat Polen zo is meegevallen. Jammer dat je niet mee hebt gedaan Randy, met de tour, of heb je toch stiekem een fiets uit een schuur gepakt en ben je achter de Colombiaan aan gefietst?
    Was weer fijn om de twee verhalen te lezen. Tot over een maandje xxxxx

• 07 Augustus 2013 - 20:18

Fam, Bosch 2:

Ha Ran en Mas,
    Wat een mooie en indrukwekkende dingen maken jullie weer mee, prachtig!
    We lezen jullie verhalen met plezier, leuk geschreven. Tot snel!
    Groetjes Kevin, Ilana en een kusje van Mikai.
    Bij het zien van een foto van Randy zegt hij "Endie".....super schattig!

• 09 Augustus 2013 - 10:46

Fam Bosch 1 :

Hallo schatteboutjes Jullie gaan nu verder on tour . Geniet ervan de tijd gaat snel dus gebruik het wel. We wachten op jullie vakantie verhaal .Veel liefs Pa en Ma Bosch.