Wat stedentrips - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van randyenmascha - WaarBenJij.nu Wat stedentrips - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van randyenmascha - WaarBenJij.nu

Wat stedentrips

Door: Mascha

09 Augustus 2013 | Hongarije, Boedapest

Na het Tatra gebergte zijn we door getrokken naar het zuiden van Slowakije, waar het ook meteen een stuk warmer is (bijna veertig graden). In deze regio wilden we een paar steden bezoeken. De eerste stad was Bratislava, de hoofdstad van Slowakije. We gingen hier zondag heen. "Is zondag wel een goede dag?" Zeiden we nog tegen elkaar. "Ach, het is een hoofdstad en daar is elke dag van de week wat te doen". Dat was toch niet helemaal het geval. Het was erg rustig en veel was gesloten. Uiteindelijk zijn we naar het historische centrum gegaan en daar was het drukker en hing er een leuke sfeer. We hadden gelezen dat er verschillende bronzen beelden 'verstopt' stonden dus wij op zoek. De eerste twee waren snel gevonden, maar de andere twee konden we nergens vinden, ook niet met gebruik van internet.. Dan toch maar vragen in een souvenirswinkeltje waar ze de beeldjes ook verkochten. Bleek dat de laatste twee beelden worden gerepareerd en dus waren weggehaald.. Ja, dan blijf je zoeken.

Na Bratislava zijn we dinsdag naar Wenen gegaan. Een erg mooie stad, overal waar je kijkt zie je de mooiste gebouwen. Hier hadden we dan ook echt tijd te kort, dus we zullen zeker nog een keer teruggaan.

We hadden de smaak van de steden goed te pakken en zijn woensdag verder gereden naar Budapest en hebben daar een mooie camping gevonden. Woensdagmiddag al meteen Budapest verkend, maar er was nog een andere reden dat we naar Budapest wilden. We wilden graag naar HET festival van Europa, het Sziget festival. Hier zijn we gisteren heen geweest en wat super was dat! De sfeer was geweldig, heel veel verschillende podia, allerlei kraampjes met eten en drinken, maar ook sportvelden, mogelijkheden voor workshops en allerlei andere culturele activiteiten. Echt een heel gaaf festival, ook voor herhaling vatbaar.

Hmmm.. We krijgen het nog druk met al die leuke dingen..

• 14 Augustus 2013 - 07:12

Lotte:

ha ha verstoppertje spelen blijft leuk....stedentrips interessant.. Ben benieuwd met hoeveel extra bagage je terugkomt Mas. Een dagje sziget smaakt naar meer denk ik. Zou gaaf zijn als we daar eens met ons allen neer toe kunnen voor een aantal dagen. Hier gaat het prima het weer valt tegen. Vrijdag naar het stratenfestival. Jammer dat jullie er niet zijn... Nog even en dan kunnen we weer borrelen. Ik verheug me erop xxxx