Veelzijdig Slovenië - Reisverslag uit Bled, Slovenië van randyenmascha - WaarBenJij.nu Veelzijdig Slovenië - Reisverslag uit Bled, Slovenië van randyenmascha - WaarBenJij.nu

Veelzijdig Slovenië

Door: Mascha

25 Augustus 2013 | Slovenië, Bled

De afgelopen anderhalve week hebben we genoten van Slovenië. Zoals Randy in het vorige verhaaltje vertelde, lag de eerste camping tussen Ljubljana en Maribor. Uiteraard moest Ljubljana bezocht worden, een leuke plaats waar je je niet direct in een hoofdstad waant. Het is er vrij rustig, de sfeer is gemoedelijk en alles is op loopafstand. Na Ljubljana nog een wandeltocht gemaakt en toen was het weer tijd om verder te gaan.

Vorige week zondag vertrokken we richting zee. Slovenië is al niet zo groot, maar het gedeelte bij de zee is helemaal niet groot, het heeft een kleine kustlijn. Toch was het heerlijk om even een paar dagen aan zee te staan en lekker op het strand te liggen en te zwemmen.

Vervolgens op naar onze laatste bestemming, Bled aan het meer van Bled. Dit ligt in het noord-westen van Slovenië aan de voet van de Julische Alpen. Een ontzettend mooi gebied waar we hebben gewandeld, een bootje hebben gehuurd om over het meer van Bohinj te varen, met een kabelbaan naar boven, grote watervallen gezien en zijn we wezen raften.

Nu maken we ons langzaam klaar voor de terugreis. Jammer, maar ook dat hoort erbij. Hoe lang je ook gaat, volgens gaat het altijd te snel. Gelukkig hebben we onze herinneringen en zullen we nog lang nagenieten.

Liefs

• 25 Augustus 2013 - 12:56

Het is ons eindelijk gelukt om wat foto's bij de vorige verhalen te plaatsen!